4,8/5 sterren van 100+ reviews op Google

Razendsnelle salarisadministratie voor Sterkveld Administratie

Razendsnelle salarisadministratie voor Sterkveld Administratie

Sterkveld Administratie is het administratiekantoor van Sander van der Velde. Hij verzorgt zowel de financiële administratie, belastingaangiftes en diverse periodieke rapportages voor relatief kleine ondernemingen in het mkb. En natuurlijk doet hij ook de salarisadministratie, waarvoor hij sinds 2020 met Salariszaken samenwerkt.

De uitdaging

Toen Sterkveld in 2005 begon, waren het vooral andere eenmanszaken die klant werden. Salarisadministratie was daarbij nog geen issue, maar dat veranderde toen steeds meer van de eenmanszaken groeiden en personeel kregen. “Met die groei kreeg ik vanzelf de vraag of ik ook de salarissen kon draaien. Inhoudelijk leek me dat niet al te lastig, dus ben ik met een offline pakket gaan werken om het in goede banen te leiden”, vertelt Sander.

“Op een gegeven moment werd die offline programmatuur wel een beetje ingehaald door modernere technologie, wat een reden was om voorzichtig om me heen te kijken. Ik wilde vooral minder plaatsgebonden zijn en ook mijn klanten vroegen om vernieuwing. Salariszaken kwam rond dat moment met een voorstel om hun online pakket te gaan gebruiken, wat er uiteindelijk toe leidde dat ik ben overgestapt.”

De oplossing

Sander koos ervoor om alles zelf te blijven doen, maar dan in onze online oplossing. En natuurlijk met ondersteuning van Salariszaken. Sander: “Ik ben in 2020 overgestapt, en dat ging erg soepel. Bas is een hele dag hier op kantoor geweest om de basis uit te leggen.

Dat was wel nodig, omdat de opzet verschilde en het om een iets andere manier van denken vroeg. Het duurde niet lang voordat ik dat doorhad. Nu heb ik eigenlijk alleen nog contact met Salariszaken als er een incident is of ik ergens tegenaan loop. Via de mail ben ik dan snel en goed geholpen, dat werkt perfect!”

De oplossing

Sander koos ervoor om alles zelf te blijven doen, maar dan in onze online oplossing. En natuurlijk met ondersteuning van Salariszaken. Sander: “Ik ben in 2020 overgestapt, en dat ging erg soepel. Bas is een hele dag hier op kantoor geweest om de basis uit te leggen.

Dat was wel nodig, omdat de opzet verschilde en het om een iets andere manier van denken vroeg. Het duurde niet lang voordat ik dat doorhad. Nu heb ik eigenlijk alleen nog contact met Salariszaken als er een incident is of ik ergens tegenaan loop. Via de mail ben ik dan snel en goed geholpen, dat werkt perfect!”

Het resultaat

Kijken we naar wat de overstap heeft opgeleverd, dan zit ‘m dat vooral in de tijd. Sander: “Waar ik eerder minstens een dag per maand met de salarisadministratie bezig was, is dat nu werk wat af en toe tussendoor kan. Ik denk dat ik er in totaal maximaal 2 tot 3 uur per maand mee bezig ben.

De samenwerking met Salariszaken bevalt me ook goed. Wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind, is dat ze als leverancier echt met je meedenken: Bas benaderde me een tijdje geleden dat er een interessante feature was voor mijn grotere klanten. Die feature is nu bij een klant geïmplementeerd en bij een andere zijn we ermee bezig. En als er een keer iets is, ben ik heel snel en goed geholpen. Ik ben tevreden!”

Meer weten over Salariszaken?

Ger de Jager RPP

Adviseur