Salarisverwerking mét back-up voor ADB Administratieve Dienstverlening

Salarisverwerking mét back-up voor ADB Administratieve Dienstverlening

De uitdaging

Hoewel Alien haar bedrijf al jarenlang met plezier runt, is ze ondertussen ook bezig met een ander project: “En we hopen dat dat project over een jaar of 5 onze belangrijkste bron van inkomen is. Het verwerken van de salarissen voor mijn klanten is bovendien erg tijdrovend, dus dacht ik al langer na over ondersteuning bij dit deel van mijn werk.

Een paar maanden geleden kwam ik in contact met Salariszaken. Ze vroegen of ze eens langs mochten komen om wat zaken te bespreken, en toen kwamen we er eigenlijk al snel op uit dat we de salarisverwerking voortaan samen zouden oppakken. De belangrijkste reden daarvoor? De regelgeving rondom salarissen verandert razendsnel. Daarnaast zijn mijn klanten in allerlei branches actief, waaronder een aantal heel ingewikkelde. Het was bijna niet meer te doen om alle regelgeving bij te houden en door te voeren!”

De oplossing

Alien wilde wel zelf verantwoordelijk blijven en een groot deel van het werk doen, dus gingen we de de salarisadministratie samen doen. We zijn er trots op dat we altijd flexibel kunnen zijn en maatwerk kunnen leveren. Alien gaf bij ons aan wat ze graag zelf wilde blijven doen en waar ze ondersteuning bij wilde, en zo geschiedde.

Alien: “De overstap was snel geregeld, al was het best even pittig dat dat precies in de drukste tijd van het jaar viel. Daar konden we allebei niet veel aan veranderen, maar ik moet ook zeggen dat Salariszaken me daar prima doorheen geloodst heeft. Ze hebben echt hun best gedaan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen, en dat is ook gelukt.”

Het was duidelijk dat Alien minder tijd wilde besteden aan het uitvogelen van de regelgeving rondom salarissen. Dat ligt daarom nu bij ons, dat is per slot van rekening ons werk. Alien verloont nog steeds zelf, voert de uren in, voert nieuwe medewerkers op en doet de salarisrun.

Op de achtergrond controleren wij de gegevens, zorgen we voor de juiste inrichting van het systeem en checken we dat alles voldoet aan de laatste wet- en regelgeving. Samen zorgen we ervoor dat alles op rolletjes verloopt.

De oplossing

Alien wilde wel zelf verantwoordelijk blijven en een groot deel van het werk doen, dus gingen we de de salarisadministratie samen doen. We zijn er trots op dat we altijd flexibel kunnen zijn en maatwerk kunnen leveren. Alien gaf bij ons aan wat ze graag zelf wilde blijven doen en waar ze ondersteuning bij wilde, en zo geschiedde.

Alien: “De overstap was snel geregeld, al was het best even pittig dat dat precies in de drukste tijd van het jaar viel. Daar konden we allebei niet veel aan veranderen, maar ik moet ook zeggen dat Salariszaken me daar prima doorheen geloodst heeft. Ze hebben echt hun best gedaan om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen, en dat is ook gelukt.”

Het was duidelijk dat Alien minder tijd wilde besteden aan het uitvogelen van de regelgeving rondom salarissen. Dat ligt daarom nu bij ons, dat is per slot van rekening ons werk. Alien verloont nog steeds zelf, voert de uren in, voert nieuwe medewerkers op en doet de salarisrun.

Op de achtergrond controleren wij de gegevens, zorgen we voor de juiste inrichting van het systeem en checken we dat alles voldoet aan de laatste wet- en regelgeving. Samen zorgen we ervoor dat alles op rolletjes verloopt.

Resultaat

Wat Alien deze samenwerking vooral oplevert? “Een hele hoop tijdwinst! Ik hoef niet continu van alles na te zoeken of bij de Belastingdienst te checken of alles goed gaat. Salariszaken is in dat opzicht echt mijn steunpilaar geworden: ik vertrouw ze volledig. Het is gewoon erg prettig dat je een expert hebt die over je schouder meekijkt.”