Een frisse nieuwe start voor kinderopvangorganisatie Hanna Holman

Een frisse nieuwe start voor kinderopvangorganisatie Hanna Holman

Kortgeleden heeft Anouk de kinderopvangorganisatie Hanna Holman van haar moeder overgenomen. Met de overname heeft ze gelijk werk gemaakt van een aantal wensen die ze had, waaronder wensen op het gebied van de salarisadministratie. Inmiddels doet ze dit naar volle tevredenheid samen met Salariszaken.

De uitdaging

Anouk vertelt: “Voor de overname werd de salarisadministratie verzorgd door de accountant. Maar ik had wat andere wensen die niet direct ingevuld konden worden, dus ben ik op zoek gegaan naar andere partijen om mee samen te werken. Ik wilde voornamelijk meer zelf gaan doen.

Onze financieel adviseur kwam toen met Salariszaken, die met het pakket ‘salarisadministratie samen doen’ eigenlijk een hele mooie oplossing bieden. Na de eerste kennismaking was het gevoel goed. Het mooie vind ik dat je inderdaad veel zelf mag en kunt doen, maar ondertussen wel de zekerheid hebt dat alles goed verloopt omdat Salariszaken controleert.”

De oplossing

De overstap verliep eind 2023 heel soepel. Anouk: “Ik kreeg een link toegestuurd waar ik van alles moest invullen in het systeem, en daarmee was het eigenlijk omgezet. Het is eerlijk gezegd zo soepel verlopen dat ik er niet eens meer echt iets van weet! Wat ik me wel herinner, is dat er van alle 26 medewerkers op de loonlijst geen onvertogen woord is geweest over de verandering.

Het systeem werkt soepel en snel, en de app is natuurlijk ook fantastisch. Onze meiden en man kunnen nu zelf mutatieformulieren invullen, bonnetjes uploaden en extra uren invoeren, waar dat vroeger allemaal via mij moest.”

De oplossing

De overstap verliep eind 2023 heel soepel. Anouk: “Ik kreeg een link toegestuurd waar ik van alles moest invullen in het systeem, en daarmee was het eigenlijk omgezet. Het is eerlijk gezegd zo soepel verlopen dat ik er niet eens meer echt iets van weet! Wat ik me wel herinner, is dat er van alle 26 medewerkers op de loonlijst geen onvertogen woord is geweest over de verandering.

Het systeem werkt soepel en snel, en de app is natuurlijk ook fantastisch. Onze meiden en man kunnen nu zelf mutatieformulieren invullen, bonnetjes uploaden en extra uren invoeren, waar dat vroeger allemaal via mij moest.”

Het resultaat

Anouk is erg blij dat ze nu betrokken is bij het proces: “Eerder ging het een beetje langs mij heen, maar moest ik wel allerlei dingen goedkeuren. Nu ben ik veel meer betrokken, zonder dat ik volledig zelf verantwoordelijk ben. Salariszaken kijkt mee en controleert, en dat werkt erg goed. Als ik kijk naar wat het me oplevert, is dat vooral veel meer rust.

Als control freak is het fijn om aan de knoppen te zitten! En dat ik niet meer eindeloos heen en weer hoef te mailen met medewerkers over hun overuren en dat soort zaken, is ook erg fijn. Over de samenwerking kan ik ook alleen maar positief zijn. Het contact is prettig en ze reageren snel op de mail. In het bijzonder vond ik ze erg geduldig toen de Stichting PAWW met terugwerkende kracht allerlei loonaangiftes aangepast wilde hebben. Ik zag daar als een berg tegenop, maar Salariszaken bleef rustig en heeft me daar uitstekend doorheen geholpen. Ik ben dus helemaal blij!”