4,9/5 sterren van 150+ reviews op Google

Grote tijdwinst met online salarisadministratie voor Wallerbosch Van Wees Administraties

Grote tijdwinst met online salarisadministratie voor Wallerbosch Van Wees Administraties

Wallerbosch Van Wees Administraties houdt zich voornamelijk bezig met de boekhouding, jaarrekeningen en aangiftes inkomstenbelasting voor het mkb. Sommige klanten gaven daarbij ook graag hun loonadministratie uit handen. In eerste instantie gebeurde dat in een offline pakket, maar inmiddels werkt Wallerbosch Van Wees Administraties al een aantal jaar met Salariszaken. Arno van Wees vertelt meer over de samenwerking.

De uitdaging

“De loonadministratie doen is geen kernactiviteit van ons, maar we zijn onze klanten er natuurlijk wel mee gaan helpen. Dat deden we in een offline pakket, wat op zich prima werkte. Op een gegeven moment kregen we vragen van klanten, of het ook mogelijk was om bijvoorbeeld salarisstroken online te bekijken. Die functie had ons pakket niet, dus zijn we op zoek gegaan naar andere mogelijkheden.

Via Google kwamen we al snel bij Salariszaken uit, en na het uitproberen van de demo-versie wist ik al snel dat ik het wel aandurfde om er gewoon mee te beginnen. Dus dat zijn we gaan doen!”

De oplossing

Wallerbosch Van Wees heeft er net als veel andere klanten voor gekozen om de salarisadministratie samen te doen. Dat heeft als groot voordeel dat je altijd bij ons terecht kunt voor hulp en vragen, maar ondertussen wel klaarstaat voor je klanten.

Arno: “In eerste instantie was het wel even wennen aan Salariszaken. Omdat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn dan ons vorige pakket, moest ik wel erg veel gegevens invullen. Ik vond het een moeilijk pakket. Toen ik met dat probleem aanklopte bij Salarizaken, werd ik direct goed geholpen. We zijn er samen eens goed voor gaan zitten en hebben een aantal grote klanten samen stap voor stap doorgenomen. Daarna kon ik er prima mee uit de voeten, en inmiddels gaat het eigenlijk bijna vanzelf.”

De oplossing

Wallerbosch Van Wees heeft er net als veel andere klanten voor gekozen om de salarisadministratie samen te doen. Dat heeft als groot voordeel dat je altijd bij ons terecht kunt voor hulp en vragen, maar ondertussen wel klaarstaat voor je klanten.

Arno: “In eerste instantie was het wel even wennen aan Salariszaken. Omdat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn dan ons vorige pakket, moest ik wel erg veel gegevens invullen. Ik vond het een moeilijk pakket. Toen ik met dat probleem aanklopte bij Salarizaken, werd ik direct goed geholpen. We zijn er samen eens goed voor gaan zitten en hebben een aantal grote klanten samen stap voor stap doorgenomen. Daarna kon ik er prima mee uit de voeten, en inmiddels gaat het eigenlijk bijna vanzelf.”

Het resultaat

Kijken we naar wat het werken met Salariszaken heeft opgeleverd, dan is Arno heel duidelijk: “Een ontzettend grote tijdwinst! Vooral als het gaat om de standaard verloningen: was ik daar eerder misschien een hele dag mee bezig, gaat dat nu allemaal vanzelf via de workflowinstellingen.

Je hebt er eigenlijk geen omkijken meer naar, elke maand gaat er rond de 20e gewoon een hele rits lonen de deur uit. Als we niet waren overgestapt op Salariszaken, weet ik zeker dat we nooit al deze salarisadministratie hadden kunnen verzorgen voor onze klanten.

Verder zijn onze klanten tevreden met het portaal, en ben ik vooral erg blij met de service. Vaak heb ik al binnen een kwartier een antwoord op mijn vraag waar ik ook echt mee verder kan, daar kunnen veel andere bedrijven nog wat van leren!”