Moderne salarisadministratie in de cloud voor Bakker Hilvers

Moderne salarisadministratie in de cloud voor Bakker Hilvers

Bakker Hilvers is het oudste bakkersbedrijf uit Arnhem, het bestaat al meer dan 250 jaar. En als je zo lang bestaat, doe je iets goed. Dat blijkt ook uit de groei van het aantal medewerkers: inmiddels zijn er meer dan 140 mensen werkzaam bij het bedrijf. En dan kun je natuurlijk niet zonder moderne software om de personeels- en salarisadministratie in goede banen te leiden. Mieke Hilvers en Denise Reinders vertellen over hun ervaring met Salariszaken.

De uitdaging

Totdat de voorganger van Denise en Mieke met pensioen ging, gebruikten ze bij Bakker Hilvers een offline pakket voor de salarisadministratie. Dat ging prima, maar er waren wel wat beperkingen en het werd tijd voor nieuwe software. Mieke: “Onze voorganger deed de dingen zoals hij ze altijd al deed. Daar was op zich niets mis mee, maar rondom zijn pensioen en met de onzekerheid rondom ons oude pakket, realiseerden we ons dat we best een heel groot bedrijf zijn. En daar hoort een modernere manier van salarisadministratie bij!” Denise vult aan: “Sander nam contact met ons op om over Salariszaken te vertellen, en dat gaf ons een prima gevoel. Daarom zijn we overgestapt en sindsdien werken we prettig samen”.

Oplossing

Bakker Hilvers heeft ervoor gekozen om de salarisadministratie samen met ons te doen. Denise: “Het plan was om het eerst een jaar samen te doen en het daarna zelf te doen. Maar het bedrijf groeit zo hard, waardoor je te maken krijgt met allerlei onbekende zaken, dat we het voorlopig nog even samen willen blijven doen. Aan de ene kant is het prettig dat je iedere periode een inhoudelijke controle krijgt, maar ook het feit dat je zo snel door Salariszaken geholpen wordt, is heel fijn. Daar kunnen veel andere bedrijven echt nog iets van leren.” “Je merkt ook dat er bij Salariszaken echt veel ervaring en kennis over de inhoud is”, vult Mieke aan. “Dat geeft je een vertrouwd gevoel. Soms is het echt eventjes zoeken, maar zodra je Salariszaken mailt, heb je razendsnel het juiste antwoord. We hebben allebei nog niet veel ervaring op dit gebied, maar we zijn dankzij de supergoede service nooit bang om domme vragen te stellen.” “Je merkt ook dat er bij Salariszaken echt veel ervaring en kennis over de inhoud is”

Oplossing

Bakker Hilvers heeft ervoor gekozen om de salarisadministratie samen met ons te doen. Denise: “Het plan was om het eerst een jaar samen te doen en het daarna zelf te doen. Maar het bedrijf groeit zo hard, waardoor je te maken krijgt met allerlei onbekende zaken, dat we het voorlopig nog even samen willen blijven doen. Aan de ene kant is het prettig dat je iedere periode een inhoudelijke controle krijgt, maar ook het feit dat je zo snel door Salariszaken geholpen wordt, is heel fijn. Daar kunnen veel andere bedrijven echt nog iets van leren.” “Je merkt ook dat er bij Salariszaken echt veel ervaring en kennis over de inhoud is”, vult Mieke aan. “Dat geeft je een vertrouwd gevoel. Soms is het echt eventjes zoeken, maar zodra je Salariszaken mailt, heb je razendsnel het juiste antwoord. We hebben allebei nog niet veel ervaring op dit gebied, maar we zijn dankzij de supergoede service nooit bang om domme vragen te stellen.” “Je merkt ook dat er bij Salariszaken echt veel ervaring en kennis over de inhoud is”

Resultaat

Omdat Mieke en Denise niet betrokken waren bij het tijdperk voor het werk met Salariszaken, is het lastig om het resultaat uit te drukken in geld of tijd. “Maar wat we wel kunnen zeggen, is dat het werken met Salariszaken erg goed bevalt”, vertelt Mieke. “Ik ben vooral erg enthousiast over de uitgebreide overzichten die je eenvoudig zelf samenstelt, en maak ook heel veel gebruik van de documentsjablonen. Bijvoorbeeld voor contracten of getuigschriften als iemand uit dienst gaat. Daar moest ik eerst veel handmatig overnemen, en nu is dat met 1 druk op de knop geregeld. Net als bijvoorbeeld een overzicht van de medewerkers in onze winkels die meer dan 20 uur per week werken. Bovendien werken we dankzij Salariszaken nu ook met het planningssysteem ‘Werktijden’, dus ze hebben ons ook op andere vlakken dan de salarisadministratie nog verder geholpen!” Denise sluit ten slotte af: “Eigenlijk ben ik alleen maar positief. Soms zit er wel iets lastigs in de software, maar daar helpen ze je dan snel bij. Bovendien geven ze het ook door aan NMBRS, zodat er bij een update misschien iets mee gedaan kan worden. We doen de salarisadministratie nu al een tijd samen, en wat mij betreft blijft dat nog zo!”