Online salarisadministratie voor de klanten van BFD Administratie en Advies

Online salarisadministratie voor de klanten van BFD Administratie en Advies

Jos Leijs heeft 6 jaar geleden samen met een compagnon BFD Administratie en Advies opgericht. Omdat ze bleven groeien, is er sinds begin dit jaar een derde vennoot aangesloten. De financiële administratie en het doen van fiscale aangiften vormt de basis van hun dienstverlening, dat doen ze voor alles tussen eenmanszaken en bedrijven met meer dan een miljoen euro omzet. Daarnaast voeren ze, als klanten daarom vragen, ook de salarisadministratie uit. Dat doen ze sinds 1 januari 2021 samen met Salariszaken, en dat bevalt goed.

De uitdaging

Voordat BFD Administratie en Advies overstapte, werkten ze samen met een andere partij voor de salarisadministratie. Dat was een offline pakket waarbij Jos en zijn collega’s veel zelf moesten doen. “En omdat salarisadministratie niet onze kerntaak is, was dat niet altijd even prettig. Je wilt je klanten natuurlijk zo goed en volledig mogelijk helpen, maar tegelijkertijd moet je je ook vooral kunnen richten op dat waar je goed in bent. Dus toen Salariszaken op ons pad kwam, was dat voor ons een mooie reden om over te stappen. Niet alleen omdat het een online pakket is wat makkelijker werkt, maar ook omdat we gebruik kunnen maken van de gespecialiseerde kennis van Salariszaken.

Oplossing

Nu werkt BFD Administratie en Advies voor de salarisadministratie in onze solide, online oplossing. Wel blijven ze er nadrukkelijk tussen zitten. Jos: “We vinden het belangrijk om persoonlijk contact te hebben met onze klanten. Als een klant ons belt en hij noemt een van zijn medewerkers bij de voornaam, dan weten wij gewoon om wie het gaat. Daarom hebben we gekozen voor een constructie waarbij we de salarisadministratie samen met Salariszaken regelen. In principe doen wij het, maar als het nodig is, springt Salariszaken bij.”

“Het overzetten was niet alleen snel geregeld, maar met de online training van Salariszaken hadden we bovendien een vliegende start”

De overstap was snel geregeld, dat duurde slechts een paar dagen. En hoewel het in een drukke periode moest gebeuren en Jos er best tegenop zag, viel het hem 100% mee. “Het overzetten was niet alleen snel geregeld, maar met de online training van Bas hadden we bovendien een vliegende start. Daarna was het een kwestie van ervaring opdoen. Wat dan erg fijn is, is dat je nooit lang hoeft te wachten op antwoord als je een vraag hebt. Meestal heb ik dezelfde dag nog reactie, zodat je snel verder kunt.”

Oplossing

Nu werkt BFD Administratie en Advies voor de salarisadministratie in onze solide, online oplossing. Wel blijven ze er nadrukkelijk tussen zitten. Jos: “We vinden het belangrijk om persoonlijk contact te hebben met onze klanten. Als een klant ons belt en hij noemt een van zijn medewerkers bij de voornaam, dan weten wij gewoon om wie het gaat. Daarom hebben we gekozen voor een constructie waarbij we de salarisadministratie samen met Salariszaken regelen. In principe doen wij het, maar als het nodig is, springt Salariszaken bij.”

“Het overzetten was niet alleen snel geregeld, maar met de online training van Salariszaken hadden we bovendien een vliegende start”

De overstap was snel geregeld, dat duurde slechts een paar dagen. En hoewel het in een drukke periode moest gebeuren en Jos er best tegenop zag, viel het hem 100% mee. “Het overzetten was niet alleen snel geregeld, maar met de online training van Bas hadden we bovendien een vliegende start. Daarna was het een kwestie van ervaring opdoen. Wat dan erg fijn is, is dat je nooit lang hoeft te wachten op antwoord als je een vraag hebt. Meestal heb ik dezelfde dag nog reactie, zodat je snel verder kunt.”

Resultaat

Het werken in onze online salarissoftware heeft BFD een hoop tijdwinst opgeleverd, al met al bijna 2 dagen per maand. Maar wat Jos minstens zo prettig vindt, is de kennis die ze als het ware hebben ingekocht: “Salarisadministratie is echt een vak apart. Dankzij Salariszaken is het nu wel een stuk eenvoudiger geworden om onze klanten te helpen, maar voor de echt specialistische zaken is het erg fijn om op de ervaring en kennis van Salariszaken te kunnen bouwen. En waar wij persoonlijk contact belangrijk vinden, blijkt dat ook uit het contact met Salariszaken. Minimaal elk kwartaal neemt Bas contact met ons op, om te vragen of alles naar wens verloopt en of hij nog iets voor ons kan doen. En dat vind ik prettig!”

Meer weten over Salariszaken?

Ger de Jager RPP

Adviseur