Online salarisadministratie voor Wit-Beukers

online salarisadministratie wit beukers

Online salarisadministratie voor Wit-Beukers

Wit-Beukers is een accountantskantoor dat al meer dan 25 jaar bestaat, en sindsdien allerlei lokale ondernemers ondersteunt op het gebied van bedrijfsadministratie, accountancy én salarisadministratie. Dat laatste wordt vooral gedaan door Tessa Klokkers, die graag vertelt over haar ervaringen.

De uitdaging

Net als bij veel andere bedrijven, draaide er jaren een eigen server op het kantoor van Wit-Beukers. Maar er kwamen steeds meer online oplossingen, tot het offline pakket voor salarisadministratie nog het enige programma op de server was. Toen werd het hoog tijd om over te stappen op een online pakket. Tessa: “Bas en Sander van Salariszaken meldden zich wat dat betreft precies op het juiste moment. Onze server ging eruit, maar we kregen ook steeds vaker vragen van klanten of ze zaken niet online konden regelen. Na de demo die we van Salariszaken kregen, waren we dan ook erg enthousiast en was de keuze snel gemaakt.”

De oplossing

Inmiddels werkt Tessa al bijna 2 jaar met Salariszaken. En dat gaat erg goed: “Wat ik erg prettig vind, is dat we stap voor stap te werk gegaan zijn. Bas liet me eerst zien hoe ik werkgevers en werknemers moest overzetten, zodat ik daarmee aan de slag kon. Daarna gingen we samen zitten voor de inrichting van het pakket, om vervolgens met de journaalposten aan de slag te gaan. Het grootste deel van het werk loopt nu dan ook op rolletjes, ik heb alleen soms hulp nodig bij een bijzondere situatie. Daarin is Salariszaken echt fantastisch: ze reageren altijd heel snel op mails, zodat je snel verder kunt. Bovendien denken ze echt mee over de beste oplossing. Je zou willen dat elk programma waar je mee werkt zo’n helpdesk heeft!”

“Het mooie is dat je ook steeds een beetje verder kunt gaan met het pakket. Zo ga ik binnenkort met Bas zitten om het digitaal ondertekenen van documenten in te richten en in gebruik te nemen. Soms is het lastig getekende stukken terug te krijgen, en ik denk dat digitaal ondertekenen daarbij gaat helpen. En over een paar maanden is er vast weer een andere functionaliteit waar ik mee aan de slag wil.”

De oplossing

Inmiddels werkt Tessa al bijna 2 jaar met Salariszaken. En dat gaat erg goed: “Wat ik erg prettig vind, is dat we stap voor stap te werk gegaan zijn. Bas liet me eerst zien hoe ik werkgevers en werknemers moest overzetten, zodat ik daarmee aan de slag kon. Daarna gingen we samen zitten voor de inrichting van het pakket, om vervolgens met de journaalposten aan de slag te gaan. Het grootste deel van het werk loopt nu dan ook op rolletjes, ik heb alleen soms hulp nodig bij een bijzondere situatie. Daarin is Salariszaken echt fantastisch: ze reageren altijd heel snel op mails, zodat je snel verder kunt. Bovendien denken ze echt mee over de beste oplossing. Je zou willen dat elk programma waar je mee werkt zo’n helpdesk heeft!”

“Het mooie is dat je ook steeds een beetje verder kunt gaan met het pakket. Zo ga ik binnenkort met Bas zitten om het digitaal ondertekenen van documenten in te richten en in gebruik te nemen. Soms is het lastig getekende stukken terug te krijgen, en ik denk dat digitaal ondertekenen daarbij gaat helpen. En over een paar maanden is er vast weer een andere functionaliteit waar ik mee aan de slag wil.”

Het resultaat

Wat het werken met Salariszaken heeft opgeleverd? “Vooral veel tijd”, vertelt Tessa. “Ik denk dat het per maand zomaar een week werk scheelt. Hierdoor heb ik tijd over om andere werkzaamheden uit te voeren, en kan ik meer klanten bedienen. Bovendien sluiten we nu veel beter aan bij de wensen van onze klanten en kunnen we ze beter bedienen. Ik hoor dat ze bijvoorbeeld erg blij zijn met de app waar de loonstroken in komen te staan. Voor een relatief klein kantoor als het onze is het bovendien perfect om zo’n samenwerking als met Salariszaken te hebben. Ik heb nu als het ware een paar extra collega’s om de moeilijkere vraagstukken mee te bespreken. En ik moet zeggen: dat werkt erg prettig!”