Ernst-Jan is eind 2020 aan het werk gegaan bij Quasir en kreeg toen onder andere de salarisadministratie onder zijn hoede. “Zo rond die periode was er veel aan de hand in de bedrijfsstructuur”, vertelt hij. “Eerst was er alleen Quasir B.V., waarvan de salarisadministratie al jarenlang bij dezelfde externe salarisverwerker was ondergebracht. Maar daar ervaarden wij toch wat minder flexibiliteit. Toen er begin 2020 een aantal nieuwe bedrijfsonderdelen kwamen, hebben we de salarisadministratie daarvan ondergebracht bij de accountant”.
Naast het feit dat de salarisadministratie door 2 partijen uitgevoerd werd, was ook de werkwijze binnen de verschillende onderdelen van Quasir afwijkend. Dat kostte onnodig veel tijd, dus pleitte Ernst-Jan ervoor om de salarisadministratie van alle bedrijven binnen de Quasir Groep onder te brengen bij dezelfde aanbieder. “Met die klus ging ik in de zomer van 2021 op pad, en Salariszaken was een van de partijen die ik benaderd heb. Hun aanbod, werkwijze, antwoorden op onze vragen en demo van het systeem sloten perfect op onze wensen en eisen aan, dus we waren er snel uit!”
Omdat Quasir B.V. nog een meerjarig contract had bij de vorige salarisverwerker, is Quasir sinds 1 januari 2022 na het aflopen van het contract klant geworden.