Salarisadministratie in de cloud voor alle onderdelen van Quasir

Salarisadministratie in de cloud voor alle onderdelen van Quasir

Quasir is hét expertisecentrum voor klachten, calamiteiten, geschillen en vertrouwenswerk in de sector zorg & welzijn. Quasir bestaat uit meerdere bedrijfsonderdelen die elk hun eigen specialisme hebben. Sinds 1 januari 2022 loopt de volledige salarisadministratie van de bedrijven in de Quasir Groep via Salariszaken. Manager Officemanagement Ernst-Jan Meijer vertelt er meer over.

De uitdaging

Ernst-Jan is eind 2020 aan het werk gegaan bij Quasir en kreeg toen onder andere de salarisadministratie onder zijn hoede. “Zo rond die periode was er veel aan de hand in de bedrijfsstructuur”, vertelt hij. “Eerst was er alleen Quasir B.V., waarvan de salarisadministratie al jarenlang bij dezelfde externe salarisverwerker was ondergebracht. Maar daar ervaarden wij toch wat minder flexibiliteit. Toen er begin 2020 een aantal nieuwe bedrijfsonderdelen kwamen, hebben we de salarisadministratie daarvan ondergebracht bij de accountant”.

Naast het feit dat de salarisadministratie door 2 partijen uitgevoerd werd, was ook de werkwijze binnen de verschillende onderdelen van Quasir afwijkend. Dat kostte onnodig veel tijd, dus pleitte Ernst-Jan ervoor om de salarisadministratie van alle bedrijven binnen de Quasir Groep onder te brengen bij dezelfde aanbieder. “Met die klus ging ik in de zomer van 2021 op pad, en Salariszaken was een van de partijen die ik benaderd heb. Hun aanbod, werkwijze, antwoorden op onze vragen en demo van het systeem sloten perfect op onze wensen en eisen aan, dus we waren er snel uit!”

Omdat Quasir B.V. nog een meerjarig contract had bij de vorige salarisverwerker, is Quasir sinds 1 januari 2022 na het aflopen van het contract klant geworden.

De oplossing

Vanaf begin dit jaar verloopt de salarisadministratie van de volledige Quasir Groep via Salariszaken. “We hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie samen te doen. Dat betekent dat we zelf het beheer hebben op de input, en daarna met een druk op de knop alles overdragen aan Salariszaken. Zij kunnen dan vervolgens de inhoudelijke controle uitvoeren, daarvoor hebben wij simpelweg de kennis niet in huis. De flexibiliteit en snelheid van verwerking is helemaal top. Een ander groot voordeel van samen doen is dat de mannen altijd bereikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen. En als het ons een keer niet lukt de input te verzorgen, nemen ze het ook zo over.”

De oplossing

Vanaf begin dit jaar verloopt de salarisadministratie van de volledige Quasir Groep via Salariszaken. “We hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie samen te doen. Dat betekent dat we zelf het beheer hebben op de input, en daarna met een druk op de knop alles overdragen aan Salariszaken. Zij kunnen dan vervolgens de inhoudelijke controle uitvoeren, daarvoor hebben wij simpelweg de kennis niet in huis. De flexibiliteit en snelheid van verwerking is helemaal top. Een ander groot voordeel van samen doen is dat de mannen altijd bereikbaar zijn voor het beantwoorden van vragen. En als het ons een keer niet lukt de input te verzorgen, nemen ze het ook zo over.”

Het resultaat

Vragen we Ernst-Jan naar het resultaat van de overstap, dan volgt er een mooie waslijst. “Ten eerste levert het een hoop tijdwinst op. Was ik eerst ongeveer 2 dagen per maand bezig met de salarisadministratie, is dat nu in 1 dag per maand geregeld. Dat komt niet alleen door NMBRS, maar ook door slimme koppelingen met andere systemen. Het overnemen van journaalposten gaat bijvoorbeeld automatisch, waardoor het me nu geen uur kost, maar slechts 3 minuten. Ook is er een koppeling met onze verzuimverzekeraar waardoor een hoop handmatig werk achterwege kan blijven.”

Een ander mooi resultaat is het feit dat contracten nu digitaal ondertekend kunnen worden. “Dat maakt onze bestuurder en onze medewerkers vooral blij, want er is geen gedoe meer met printen, ondertekenen en inscannen. En onze HR-manager hoeft bijna niets meer zelf in Excel-bestanden bij te houden, maar vertrouwt blind op de informatie vanuit Salariszaken. En ook niet onbelangrijk: financieel was het voor ons ook een slimme zet, dus we slaan echt meerdere vliegen in 1 klap!”

Meer weten over Salariszaken?

Ger de Jager RPP

Adviseur