4,9/5 sterren van 165+ reviews op Google

Snelle en soepele salarisadministratie voor Maliekwartier Tandartsen

Snelle en soepele salarisadministratie voor Maliekwartier Tandartsen

Bij Maliekwartier Tandartsen uit Utrecht staan zo’n 20 medewerkers op de loonlijst voor de salarisadministratie. Praktijkmanager Willemine de With was veel tijd kwijt aan de juiste verwerking, en zocht een eenvoudig systeem en een partner die snel reageerde. Die partner heeft ze gevonden in Salariszaken.

De uitdaging

“Met het vorige pakket was het niet altijd even handig werken, en moest ik vaak langer wachten op een reactie dan ik wilde”, vertelt Willemine. “Via Google kwam ik Salariszaken tegen, die opvielen door de vele positieve recensies. Bovendien was ik al gewend aan het werken met Nmbrs, dus leek me dit een uitstekende partij. In de eerste gesprekken heb ik uiteengezet waar ik tegenaan liep, en toen merkte ik dat dat wat Salariszaken biedt, goed aansloot.”

De oplossing

Sinds begin 2024 is Maliekwartier Tandartsen daarom klant geworden van Salariszaken. Ze hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie uit te besteden, maar maken tegelijkertijd toch ook zelf gebruik van het systeem.

“Wat me vooral aanspreekt, is dat Salariszaken een echte specialist is. Het is geen groot bedrijf met veel verschillende disciplines, maar ze zijn heel erg gefocust en goed in wat ze doen,” zegt Willemine. “We hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie uit te besteden, omdat we niet per se de noodzakelijke kennis hebben en willen dat het 100% goed geregeld is. Maar we kunnen wel in het systeem om bepaalde dingen aan te passen of bijvoorbeeld dummies aanmaken. Dat maakt het aannemen van nieuwe mensen een heel soepel proces.”

De oplossing

Sinds begin 2024 is Maliekwartier Tandartsen daarom klant geworden van Salariszaken. Ze hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie uit te besteden, maar maken tegelijkertijd toch ook zelf gebruik van het systeem.

“Wat me vooral aanspreekt, is dat Salariszaken een echte specialist is. Het is geen groot bedrijf met veel verschillende disciplines, maar ze zijn heel erg gefocust en goed in wat ze doen,” zegt Willemine. “We hebben ervoor gekozen om de salarisadministratie uit te besteden, omdat we niet per se de noodzakelijke kennis hebben en willen dat het 100% goed geregeld is. Maar we kunnen wel in het systeem om bepaalde dingen aan te passen of bijvoorbeeld dummies aanmaken. Dat maakt het aannemen van nieuwe mensen een heel soepel proces.”

Het resultaat

“Van tevoren verwachtte ik dat de overstap nog wel wat voeten in aarde zou hebben, maar dat viel eigenlijk heel erg mee”, gaat Willemine verder. “Ik moest een paar bestanden aanleveren en daarmee was het eigenlijk al geregeld. En sindsdien gaat het zo soepel als maar kan. Het contact met Salariszaken is erg goed: ze beloven binnen 2 uur een inhoudelijke reactie op je mail, maar vaak is dat veel sneller.

De app werkt ook heel fijn voor onze medewerkers, en de kosten vallen ook mee. Eigenlijk alleen maar positief, dus! Het werken met Salariszaken scheelt me elke week zo’n 1 tot 2 uur, maar vooral is er veel minder frustratie. Alles is snel en goed geregeld, en dat is precies wat we zochten!”