Tijdwinst met digitale salarisadministratie voor RWHG

Tijdwinst met digitale salarisadministratie voor RWHG

Erik van den Heuvel is verantwoordelijk voor de financiën van de 11 bedrijven die onder de Robèr Willemsen Horeca Groep (RWHG) vallen. 7 van die bedrijven zijn horecabedrijven, een sector waar je veel te maken hebt met flexibele krachten. Nadat de salarisadministratie eerst jarenlang werd uitbesteed aan een derde partij, doet RWHG de salarisadministratie sinds begin 2021 samen met Salariszaken. Erik vertelt meer over deze samenwerking.

De uitdaging

Tot een jaar of 2 geleden werkte RWHG samen met een payrollonderneming, die naast het payrollen ook de salarisadministratie deed. Erik: “Dit was een combipakket dat lange tijd prima werkte. Op een gegeven moment merk je dat er steeds slimmere oplossingen komen en bovendien wilden we niet langer afhankelijk zijn van een externe partij voor zaken die je met moderne software ook zelf kunt doen. Daarnaast wilden we het personeel zelf in dienst nemen in plaats van de payroll-constructie. Via een gezamenlijke partner kwamen we Sander van Salariszaken tegen, en toen ging het snel.”

De oplossing

Het begon met een goed gesprek over de situatie en uitdaging waar RWHG mee te maken had. “We hadden zelf bedacht dat we eerst maar eens met 1 bedrijf een jaar wilde proefdraaien, maar het gevoel was zo goed, dat we direct alle bedrijven bij Salariszaken hebben ondergebracht. Ze kwamen hun afspraken na, dachten goed mee, en de snelheid en manier van implementeren was indrukwekkend. Als we de werkwijze van Salariszaken eerder hadden gekend, waren we eerder overgestapt.”

Bij het verkennen van de mogelijkheden bleek het samen doen van de salarisadministratie het beste aan te sluiten op de wensen van RWHG. “Hoewel we de nodige kennis in huis hebben om de salarisadministratie te doen, zijn we geen experts”, vertelt Erik daarover. “Daarom is het fijn om Salariszaken als back-up te hebben. Als het nodig is, heb ik er alle vertrouwen in dat ze het werk zo over kunnen nemen. En ook weet je dat je met vragen praktisch 24/7 bij ze terecht kunt. Ze reageren razendsnel en helpen je snel verder.”

De oplossing

Het begon met een goed gesprek over de situatie en uitdaging waar RWHG mee te maken had. “We hadden zelf bedacht dat we eerst maar eens met 1 bedrijf een jaar wilde proefdraaien, maar het gevoel was zo goed, dat we direct alle bedrijven bij Salariszaken hebben ondergebracht. Ze kwamen hun afspraken na, dachten goed mee, en de snelheid en manier van implementeren was indrukwekkend. Als we de werkwijze van Salariszaken eerder hadden gekend, waren we eerder overgestapt.”

Bij het verkennen van de mogelijkheden bleek het samen doen van de salarisadministratie het beste aan te sluiten op de wensen van RWHG. “Hoewel we de nodige kennis in huis hebben om de salarisadministratie te doen, zijn we geen experts”, vertelt Erik daarover. “Daarom is het fijn om Salariszaken als back-up te hebben. Als het nodig is, heb ik er alle vertrouwen in dat ze het werk zo over kunnen nemen. En ook weet je dat je met vragen praktisch 24/7 bij ze terecht kunt. Ze reageren razendsnel en helpen je snel verder.”

Het resultaat

“Bij de overstap hebben we veel uitleg gehad over het pakket en de mogelijkheden. En inmiddels gebruikt iedereen bij ons de app om zelf hun gegevens in te vullen, te checken en wijzigingen door te geven. Daarnaast maken we gebruik van de workflows. Dat levert ontzettend veel tijdwinst en gemak op.”

Vragen we naar de samenwerking met Salariszaken, dan kan Erik niet anders dan positief zijn. “Sander en zijn collega’s hebben ons direct overtuigd. Ze zijn oprecht geïnteresseerd in onze organisatie en uitdagingen, vakkundig, snel, denken mee en zijn daarnaast ook enthousiast over wat zij te bieden hebben. Voor onze organisatie en groei ambities is Salariszaken de ideale partner!”