4,9/5 sterren van 150+ reviews op Google

Vlekkeloze salarisadministratie voor Claro Carwash Groep

Vlekkeloze salarisadministratie voor Claro Carwash Groep

De Claro Carwash Groep werd in 2021 opgericht en bestond toen uit 5 bedrijven. Inmiddels zitten er al 12 wasstraten in de holding, en het einde is wat verdere groei betreft nog lang niet in zicht. Om de salarisadministratie en verloning voor alle vestigingen en het moederbedrijf in goede banen te leiden, zocht Jamila namens de Claro Carwash Groep een oplossing die alles ondersteunt. Lees hoe Salariszaken haar twijfels wegnam en voor een passende oplossing zorgde.

De uitdaging

Jamila deed vroeger de salarisadministratie voor 4 vestigingen die nu in de holding zitten, al met Nmbrs. “Dus toen ik verantwoordelijk werd voor de salarisadminstratie voor de complete groep, ben ik offertes gaan aanvragen bij partijen die op basis van Nmbrs werken”, vertelt Jamila. “De Holding was bovendien al ondergebracht bij Salariszaken, dus lag het voor de hand ook bij hen een offerte op te vragen.”

Wat voor Jamila vooral belangrijk was, is dat alle vestigingen op dezelfde manier gingen werken en dat er voldoende ruimte was voor verdere groei. “Samen met Sander hebben we onze wensen besproken en een plan gemaakt. Het was fijn dat we direct een duidelijke uitleg kregen van de mogelijkheden, maar ik was er niet direct van overtuigd om de salarisadministratie samen te doen.”

De oplossing

“Dat we uiteindelijk wel op die manier zijn gaan samenwerken, had alles te maken met de tijd die Sander heeft genomen om de voordelen ervan te laten zien”, zegt Jamila. En dat zit ‘m volgens haar bijvoorbeeld in het feit dat Salariszaken ervoor kiest het complete NMBRS-portaal open te stellen voor klanten. “Er wordt niet geheimzinnig gedaan, je kunt alles zien en er is uitstekende begeleiding in het leren werken met het portaal. Daardoor werden de voordelen al snel duidelijk, en bleek samen doen toch de beste oplossing.”

Jamila was gewend op een andere manier met Nmbrs te werken, dus hebben we wat extra tijd genomen om te zorgen voor een vliegende start. Jamila: “In het begin werkte ik intensief samen met Bas en Sabina. En zodra je dan alles ziet, gebruikt en erover leert, kom je erachter dat het een stuk minder spannend is dan anderen me deden geloven!”

De oplossing

“Dat we uiteindelijk wel op die manier zijn gaan samenwerken, had alles te maken met de tijd die Sander heeft genomen om de voordelen ervan te laten zien”, zegt Jamila. En dat zit ‘m volgens haar bijvoorbeeld in het feit dat Salariszaken ervoor kiest het complete NMBRS-portaal open te stellen voor klanten. “Er wordt niet geheimzinnig gedaan, je kunt alles zien en er is uitstekende begeleiding in het leren werken met het portaal. Daardoor werden de voordelen al snel duidelijk, en bleek samen doen toch de beste oplossing.”

Jamila was gewend op een andere manier met Nmbrs te werken, dus hebben we wat extra tijd genomen om te zorgen voor een vliegende start. Jamila: “In het begin werkte ik intensief samen met Bas en Sabina. En zodra je dan alles ziet, gebruikt en erover leert, kom je erachter dat het een stuk minder spannend is dan anderen me deden geloven!”

Het resultaat

Wat de overstap naar Salariszaken heeft opgeleverd? Jamila: “Op een paar kleine dingen na, zorgt het voor een vlekkeloze uitbetaling voor alle 12 vestigingen. Het proces is superstrak ingeregeld en er is eigenlijk geen nawerk. Maar we hebben ook indirect tijd en geld bespaard. De tijdwinst zit hem bijvoorbeeld in het feit dat nieuwe medewerkers allerlei noodzakelijke informatie direct in het systeem kunnen zetten. Geen gedoe met printjes, handtekeningen en dat soort zaken. Bovendien zorgen we er nu voor dat de papierwinkel altijd volledig in orde is. In het verleden hebben we daar nog wel eens gedoe mee gehad, maar dat is nu verleden tijd!”

Over de samenwerking met Salariszaken is Jamila alleen maar positief. “Hoewel ik het wel even wennen vond dat ik ze niet gewoon kan bellen. Sterker nog: dat was een reden dat ik een samenwerking in eerste instantie überhaupt niet zag zitten! Maar toen Sander dat via via hoorde, nam hij contact met me op en legde hij uit waarom ze het zo doen. En inderdaad: op een mailtje heb je sowieso dezelfde dag antwoord, en als het om iets dringends gaat zelfs binnen een kwartier. En de kwaliteit van de antwoorden is ook hoog: je krijgt heldere uitleg met duidelijke schermafbeeldingen.

Het is me nog niet gebeurd dat ik naar aanleiding van een mail nog eens contact moest opnemen omdat er iets niet duidelijk was. Als je je klanten op die manier zó goed kunt helpen, dan wil deze dame van de oude stempel er best wel aan wennen dat we niet bellen!”