De Belastingdienst voert bij ontvangst van de loonaangifte een aantal automatische controles uit. Blijkt daaruit dat de gegevens uit de aangifte niet aan de eisen voldoen? Dan stuurt de Belastingdienst een rapport Foutmeldingen werknemersgegevens naar de organisatie. Het gaat bij werknemersgegevens om bijvoorbeeld naam, adres- en loongegevens.
De Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens moet werkgevers helpen bij het corrigeren van de fouten. In het document wordt uitgelegd wat een foutcode betekent en hoe werkgevers die fout kunnen corrigeren. De Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens geldt alleen voor de eerste helft van 2021. Voor loonaangiftes na het zesde aangiftetijdvak 2021 – bij aangifte per maand is dat juni – publiceert de Belastingdienst een nieuwe toelichting.

Nieuws
Optimale digitale administratie voor horeca-ondernemers
Als horeca-ondernemer heb je vaak te maken met veel flexibele werknemers en oproepkrachten. Dat zorgt ervoor dat het je behoorlijk wat tijd en energie kost